من فقط گاه کمی...

من نمی دانم که چرا بیش نمی اندیشی

من نمی دانم که چرا خوب نمی بینی

من در این شهر پر از نور و صدا و حرکت

من در این سخت پر از دلهره پر زحمت

من در این روز که جز داغ و تب و دلهره نیست

من به دنبال صدایی شیوا

من به دنبال کناری پر مهر

من به دنبال کمی آرامش

من به دنبال رضایت هستم

من به دنبال  رهایی پرواز

خوب می دانم بال من کافی نیست

خوب می دانم  دل من بی تاب است

تن من پر شور است

و تو در همهمه شهر پر از دود و صدا

و تو در این همه انبوه سترگ

در میان خفقان قلب مرا می خوانی؟!

من نمی دانم !

دل من سخت رنجور

دل من بی تاب است

من نمی دانم که چرا زود پی حرفی سخت

اشک در چشم و دلم جاری است

من که خود می دانم

من  فقط گاه کمی  بوی درخت

من فقط گاه کمی بوی زمین، خاک نم خورده

من فقط گاه کمی عطر تو را می خواهم

و چه سان مست شوم

که دگران مستی احساس مرا  می خواهند

و من مست از شور تو  بی تاب

در پی آرامش پی تو می گردم

تا به کی گشتن بی سود پی تو

تو کجایی ای وای................

مریم4 مرداد88

نظرات 2 + ارسال نظر
بی تاب فراق دوشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:48 ق.ظ

بسیار شعر زیبایی سرودین
واقعا زیباست..
ولی قسمت خاک نم خورده یه ذره سنگینه.
بهتر نیست با عباراتی مثل {خاک سرشار خزان} ویا {بوی خاک باران زده را } و... جایگزین کنید؟ البته ببخشید اگه از این نظر من زیاد خوشتون نمیاد من چون دیدم شعر قشنگی گفتین خواستم تو حظ بیشترتون سهیم باشم.همین.. :)

دلبر برفت و دلشدگان را خبر نکرد یاد حریف شهر و رفیق سفر نکرد
یا بخت من طریق مروت فروگذاشت یا او به شاهراه طریقت گذر نکرد
گفتم مگر به گریه دلش مهربان کنم چون سخت بود در دل سنگش اثر نکرد
شوخی مکن که مرغ دل بی‌قرار من سودای دام عاشقی از سر به درنکرد
هر کس که دید روی تو بوسید چشم من کاری که کرد دیده من بی نظر نکرد
من ایستاده تا کنمش جان فدا چو شمع او خود گذر به ما چو نسیم سحر نکرد

http://hafez.mastaneh.ir/?p=417
گفتم شاید این غزل مناسب حال شما باشه .. :)
البته استاد شجریان هم این غزل زیبای حافظ رو تو آلبوم پیام نسیم میخونه که توصیه میکنم حتما گوش بدی

در هر صورت زیاد ناراحت نباش تا بوده همین بوده. لیلی و مجنون ، شیرین وفرهاد و... اگه این فراق نبود شما این شعر و اثر زیبا رو خلق نمیکردین . .. به امید سرودن اشعار جدید شما در آغوش وصال.
پاینده و برقرار باشید.

سلام ممنون از لطف و راهنماییتون.فکر کنم میشناسمتون :)

بی تاب فراق دوشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:14 ب.ظ

:)
من هم فکر کنم میشناسمتون :)

:) غریبه آشنا !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد