خانم جلسه ای!

وقتی خانم جلسه ای هم مردم را میچاپد!!!

خدا رحمت کنه زن عموم رو،پارسال همین موقع ها بود که از دیار فانی به دیار باقی رفت!هفته پیش مراسم سالش بود،به همین مناسبت مجلس زنانه ای فراهم شده بودبرای ختم سوره انعام و خواندن زیارت عاشورا.برای این منظور هم ازیک خانم جلسه ای (خانم هایی که در مراسم زنانه روضه ، دعا و... می خوانند) دعوت به عمل آمده بود! در ابتدا باید بگم که این خانم دیرتر از ساعتی که باید میومدن،به مجلس اومدن!!اینجانب مریم خانم افتخار داشتم که کنارشون بنشینم!!!دعای شروع سوره انعام رو خوندند وسپس خوندن سوره رو به خانم های دیگر مجلس سپردند و تنها به گرفتن غلط های خانمها در حین خواندن سوره انعام اکتفا کردند!!!!تمام مدت هم موبایلشونو از رو میز بر میداشتند و به صفحش نگاه میکردند!!!حتی به خودشون این زحمتو ندادند که گوشیشونو در حین مراسم خاموش کنند!!! مدام هم با صدایی نه آهسته و نه بلند ،به گونه ای که اطرافیانشون بشنوند، میگفتند:"وای من دیرم شده ،ساعت 11:30 سازمان برنامه بودجه جلسه دارم!!!!!!!!!"(توجه داشته باشید که اونروز جمعه بود!)بعد که نوبت زیارت عاشورا شد باز هم با همکاری خانم های دیگر زیارت را به پایان رساندند،و در پایان از صاحب مجلس که عموزاده های من بودند،خواهش کردند که برایشان آژانس بگیرند تا این خانم به مراسم بعدی برسد!!عموزاده ها هم برایشان آژانس گرفتند و دست مزدشان را دادند!!!وبا احترام بدرقه شان کردند!!!!من از عموزاده ها پرسیدم:" چقدر به خانم دادید؟"گفتند:"15000 تومان" و من گفتم:"چه خبره!!!کاری نکردند که!!!" بعد از یک ساعت از آژانسی زنگ زدند که لطفا کرایه آژانس خانم ..... را که از منزل شما سوار شده اند به مقصد بزرگراه ....... بدهید!!!!عموزاده های من متعجب  و با دهان هایی باز به آژانسی گفتند:" اون خانم باید خودش کرایشو میداده!! "بعد به اون خانم زنگ زدند و گفتند:" آژانسی اومده کرایه از ما بگیره!!! " اون خانم هم که فکر نمی کرد عموزاده های من بهش زنگ بزنند و اعتراض کنند!!!گفت:"چشم خودم کرایه را میدهم!!!"نکته جالب اینه که خونه اون خانم چند کوچه بالاتر از منزل عموم اینا بوده!!!حالا اگه اون خانم از محل دیگه ای دعوت شده بود حق با خانم بود و باید کرایشو میدادند،ولی وقتی از چند کوچه بالاتر اومده چرا باید کرایه آژانسشو به یه محل دیگه! این بنده خداها بدن!!!البته این خانم زرنگ هیچ وقت فکر نمیکرد، کسی این جسارتو داشته باشه و به این کارش اعتراض کنه و از اونجایی که دست بالای دست بسیاره!!!عمو زاده های من که باید بهشون احسنت بگم!!!!زیر بار این چاپیدن نرفتن!!! ولی خیلی ها روشون نمیشه به خانم جلسه ای اعتراض کنن و مجبورن پول زور بدن!!!!

مریم 29 بهمن 87

بدون شرح!!؟

مشهدی قناری که خاطرتون هست!پس از چند وقت بابا اونو با یه قناری ماده جفت کرد تا به قول خودش ازشون جوجه بکشه !!! الان قناری ماده 3 تا تخم گذاشته و روی تخماش خوابیده!! نکته جالب اینه که قناری نر مدام غذا میذاره دهن قناریی که رو تخم خوابیده !! نمی دونید چه محبتی به قناریی که می خواد مامان بشه می کنه، شدت محبتش به حدیه که خواهرم که حامله است، به شوهرش گفت:" نگاه کن چطور غذا دهنش میذاره و نازشو میکشه، چه شوهر خوبی داره این قناری ماده!!" 

 

چند روز پیش از یه بنگاه معاملات مسکن  یه آگهی تبلیغاتی دیدم ،که باعث شد لبخند بزنم(لبخند تمسخر گونه) ،تبلیغ این بود:" مسکن.......اولین مبتکر دلالی علمی  املاک در ایران!!!" دلالی دلالیه!!!این صفت علمیش دیگه چه صیغه ایه خدا میدونه!حیف این صفت علمی که به موصوفی چون دلالی  چسبیده بشه!!!!!! 

 

نمیتونم از کانالی چون mbc4  به این راحتی ها بگذرم،انصافا برنامه های خوبی داره، برنامه the doctores   شنبه ها تا چهارشنبه ها ساعت 19:30رو از دست ندید! جالبه چرا که علم پزشکی رو خیلی ملموس و قابل فهم وارد زندگی مردم می کنه!!!! 

 

از وقتی رانندگی میکنم، متوجه شدم که درصد بالایی از مردم بد رانندگی میکنند و نمیدونم چطور به این جماعت تصدیق دادند تا به قول قدیمیا اتول سواری !! کنند،و فکر میکنم بین طریقه رانندگی آدمها و فرهنگ و شخصیتشون یه رابطه معنادار وجود داره!!و بد نیست که با یه پژوهش به بررسی رابطه رانندگی و شخصیت  و یا فرهنگ آدمها پرداخته بشه! مطمئنم کار جالب و پرسرو صدایی میشه!!!

مریم26 بهمن 87

خواب و بیداری!

شبه و برای خوابیدن به رختخواب رفته ام، صدای تیک تیک ساعت اولین صداییه که آزارم میده!صدای کار کردن فریزر(منجمد کننده)از اتاق کناری  و آوای  موسیقی عجیب غریبی از خونه همسایه آرامشو ازم سلب کرده ! از خیابون هم صدای ماشین و موتور  میاد، هر از چندگاهی هم صدای بلندشدن هواپیما از باند فرودگاه مهرآباد !!! در حالی که با این صداهای ناخوشایند سعی میکنم بخوابم به این فکر می کنم که نیاکانم با چه صداهایی به خواب میرفتن؟احتمالا صدای پارس سگ، زوزه گرگ، جیرجیرجیرجیرک !! چک چک آب تو حوض و صدای وزش باد لای درختها . وه چه خواب دلپذیری ! و صبح من با صدای دلخراش زنگ ساعت کوکی و نیاکانم با صدای  دلپذیر قوقولی قوقول خروس، بانگ اذان  از مناره های مسجد، صدای زنگوله گوسفندها و صدای بع بع کردنشون از خواب بیدار میشدند !حالا خودتون قضاوت کنید کدوم خواب و بیداری دل انگیزتره! ؟ 

مریم 23 بهمن 87