تابستان 90

سلام 

یکی دو روز دیگه بهار خانم هم  میره و تابستون داغ داغ سر میرسه،کلا تابستان فصل ددر است و  برای منی که چون خرس ترجیح میدهم زمستان بیشتر در منزل و در خواب زمستانی به سر برم، تابستان فصل جهش و جوشش است، به هر حال تابستان امسال را از دست ندهید، تا میتوانید غذاهای خوشمزه بخورید، ورزش کنید، تئاتر ببینید، سینما بروید، استخر بروید(شنا هم نکردید، مهم نیست ! آب بازی کنید ! )، با دوستانتان برنامه بگذارید و بگردید، خرید کنید، هدیه دهید، سفر بروید، پول درآورید، مهمانی بروید، دوست بگیرید، از لحظه لذت ببرید و بدانید شاید در همین تابستان بهترین، دل انگیزترین و لطیفترین اتفاق زندگیتان رقم بخورد! خوش باشید، کتاب بخوانید، مجله ها را ورق بزنید، کانال های ماهواره را بالا پایین کنید، مستند ببینید، لم دهید بر روی مبل و بی خیال عالم شوید، غصه ها را به قصه ها بسپارید و بدانید خوشبختی آن چیزی نیست که منتظرید کسی بیاورد به زندگیتان، خوشبختی همین امسال تابستان است، قدرش بدانید!

 

مریم30 خرداد90

نظرات 4 + ارسال نظر
رضا سه‌شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:39 ق.ظ

میزان آرامش ذهن و کارایی فردی ما بر اساس میزان توانایی ما برای زیستن در لحظه ی حال مشخص می شود صرف نظر از آنچه دیروز رخ داده است و آنچه ممکن است فردا اتفاق بیفتد.لحظه حال جایی است که شما در آن ایستاده اید.از این دیدگاه کلید شادی و خرسندی متمرکز ساختن ذهن بر لحظه حال است.
یکی از نکات قابل توجه درباره کودکان همین است که آنها خود را تماما در لحظه ی حال غرق می کنند. آنها کاملا درگیر فعالیت کنونی خود می شوند که این فعالیت می تواند تماشای یک سوسک نقاشی کشیدن ساختن یک قصر ماسه ای و یا دیدن یک کارتون و یا هر چیز دیگر باشد.اما وقتی بزرگ می شویم هنر(فکر کردن و نگران بودن)را در یک لحظه فرا می گیریم. به مشکلات گذشته و مسایل آینده اجاره تجمع در زمان حال را می دهیم و بدین ترتیب حال را می بازیم.ما همچنین یاد می گیریم که لذت و شادیهای خود را به تعویق بیندازیم و همواره به امید آینده ای متفاوت بینشینیم.
ما بجای آنکه از لحظات امروز زندگی خود لذت ببریم نقشه ی شادی را برای آینده می کشیم . زیستن در زمان حال بدین معناست که ما از هر کاری که در حال انجام آن هستیم به خاطر خود آن لذت ببریم و نه اینکه صرفا به دنبال هدف نهایی آن باشیم . زیستن در حال به معنی دلپذیر ساختن لحظه ی جاری به جای دور انداختن آن است. این تصمیم ماست که لحظه به لحظه زندگی را زنده باشیم و لذت ببریم و شادمانه و لذت ببریم و شادمانه زندگی کنیم.
هر گاه در حال زندگی کنیم ترس را از ذهن خود می رانیم .اساسی ترس مقوله ای است که مربوط به حوادثی می شود که ممکن است در آینده اتفاق بیافتد . این ترس می تواند چنان فلج کننده باشد که انجامهر عمل سازنده ای را برای فرد ناممکن بسازد . اما شما فقط زمانی حرکت باشید.درست در همان لحظه ای که وارد عمل می شوید و واقعا کاری را انجام می دهید ترسها فروش می کند . زیستن در حال به معنای حرکت کردن بدون ترس از عواقب آن است.
این نکته را به خاطر داشته داشته باشید که اگر نگرانی در ذهن خود دارید این کار ساده ای نیست که ذهن خود را از این نگرانی خالی کنید و به آرامش برسید. اما ساده ترین راه بهبود وضعیت روانی شنا مشغول بودن و مشارکت است .کار مفید و آرام بخش انجام دهید . ورزش کنید .به پارک بروید یا به کار باغبانی مشغول شوید .از این لحظات چیزی بسازید لذت ببرید و زندگی کنید و زندگی کنید و به خاطر اتفاقات آینده نفس را در سینه حبس نکنید

حمیده جون چهارشنبه 1 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 06:02 ب.ظ

مریم جون زیباترین مطلبی که تا حالا نوشتی همین بود. واقعا لذت بردم. مرسی عزیزم! آرزو می کنم همیشه شاد و (کودک) باشی. راستی! بفرمایید شمال!

سلام ممنون دوست جون قدیمی ممنون

لبخند خانوم شنبه 4 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:44 ب.ظ http://labkhandkhanoom.blogsky.com/

سلام داشتم درباره کتاب دختر صدرصد دلخواه ... سرچ می کردم که رسیدم اینجا. از نوشته هات خیلی لدت بردم. این آخری هم که کلی پرانرژِی بود. باز میخونمت.

سلام ممنون از لطفتون

مریم جمعه 7 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:52 ق.ظ http://shahrivarebarani.blogsky.com

عزیز دلم یه عالمه دلم برای حال و هوات و انرزیت تنگ شد .دیدی بهترین اتفاق زندگیت توی همیم تابستون افتاد .بووووووووووووووس و دلم برای خنده های از ته دلت یه ذره شده.

manam delam barat tang shode maryam jonam mibosametttttttttttt1000 taaaaa

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد