تاکسی ! جردن !

از سر پل صدر سوار تاکسی شدم تا پارک وی، دختری کنارم نشسته بود که بنظر16-17 ساله مینمود، ظاهرا با پسری سخن می گفت، و من با کنجکاوی تمام در آن ترافیک سنگین و جانکاه سخنانش را میشنیدم، دختر شروع کرد از مدرسه گفتن و اینکه سر کلاس آسوده با تلفن همراهش سخن می گوید، به پسر می گفت وقت مدرسه زنگ بزند تا دختر جوابش را بدهد، با افتخار و کلی هیجان برای پسر تعریف میکرد که امروز بس شلوغ کردم معلم مرا از کلاس انداخت بیرون، به پسر آن ور خط میگفت: ککم هم نگزید، تازه خوشحال شدم که بیرونم انداخت. برای پسر تعریف کرد که دوست پسری دارد که دست از سرش بر نمیدارد و همه جا مراقبش است، با ناز و عشوه حرف میزد، میگفت: دوست پسرم گفته می خواهد برایم خط جدید بخرد تا دیگر هیچ پسری به من زنگ نزند، اما نترس عزیزم من این خطمو از دست نمیدم، تا بتونی بهم زنگ بزنی، به پسرک می گفت: نکند مژگان بفهمد ما با هم دوست شده ایم؟!!! ظاهرا پسر از آن ور خط بهش می گفت: من با مژگان بهم می زنم و دختر از این ور خط می گفت: مژگان ولت نمی کنه دوستت داره!!  بله در این نیم ساعتی که در ترافیک جانکاه بودیم دستمان آمد که دخترک با دوست پسر دوستش ریخته اند روی هم و........ ظاهرا پسر دعوتش کرده بود به باغی برای5 شنبه، دختر می گفت: بگذار ببینم می توانم بپیچم بابایم را ! سر جردن دختر خواست از تاکسی پیاده شود، آن موقع بود که خوب صورتش را نگریستم،15 -16 ساله می نمود،اما صورتش را آرایش پوشانده بود، پیاده شد و به سمت جردن رفت و مرا در ترافیک با این فکر باقی گذاشت که چرا نوجوانهای این زمانه این طور شده اند، من وقتی 15- 16 ساله بودم فقط به درس و شاگرد اول شدن فکر می کردم، معلم هایم را بسیار دوست داشتم، تلفن همراه نداشتم، دوست پسر هم نداشتم. باشد باشد می گوییم زمانه عوض شده و همه دخترهای نوجوان تلفن همراه دارند، می پذیرم، اما چرا این دخترک به بی حرمتی هایش در مدرسه افتخار می کرد؟ چرا خود را قهرمان میدانست؟! باشد می گوییم دخترهای 16 ساله بیشترشان دوست پسر دارند می پذیرم، اما چرا این دختر با دوست پسر دوستش رفیق شده بود!!!! چرا تا این حد کثیف، سیاه، مگر نمی داند معنی رفاقت را ؟ مگر نمی داند دارد به دوستش خیانت می کند؟ فکر نمی کند کار زشتی است؟ نمی خواهم بگویم من و هم نسل هایم فرشتگانی بی گناه هستیم، اما ما نوجوان که بودیم اگر کار زشتی می کردیم سعی در پنهان کردنش داشتیم، اما ظاهرا قبح کار زشت برای این دخترک ریخته بود! جواب مرا شما بدهید؟ مگر نوجوان های این زمانه اخلاق نمی دانند چیست؟ چرا این طور شده اند؟!!!!!

مریم اول آبان89

نظرات 3 + ارسال نظر
مهیار شنبه 1 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 03:34 ب.ظ http://me-deranged.blogspot.com/

سلام.
کم نیستن این گونه از آدما. به سن و سال هم نیست به نظر من.
افراط و تفریط. این مشکلات از افراطی بوده که از بعد از انقلاب باب شده بود. هر مسئله اجتماعی رو که سرکوب کنیم، به مانند یک غده، در جایی دیگر، در وقت دیگر، شدیدتر خود را نشان می دهد.
همیشه به این فکر می کردم اگه دخترا و پسرای ما با اطلاع خانواده هاشون مثل همه جای دنیا با هم دوست می شدن، چه می شد؟

دنیا گلستان میشد

none شنبه 1 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 07:28 ب.ظ http://none

واقعیت تلخی است ، ولی هست .

چند نکته :

- تو این واگویه اومدی از خودت تعریف کردی که تو نوجوانی فقط درس میخوندی و معدلت بالا بوده . ( ماکه نبودیم ببینیم ) .

- نسل امروز از کنترل و فشار فراری هستند . چرا ؟ چون از همان دوران کودکی با حکومت و دولت و قوانین فشار روبرو بودن .
- تکنولوژی به عنوان کاتالیزور عمل میکند ، زمان ما که نهایتش ویدو نوار بزرگ و کوچیک .

- عوض شدن نوع مبارزه با ایرانی ها ، دیگر توپ و تفنگ جواب نمیده . مبارزه جدید مبارزه فرهنگی و سایبری هست ، مثل دوست آشنای همه خانواده ها FARSI 1
این واگویه شما منو به یاد سریال همسایه انداخت .
اصلا نگران نباشید به زودی در ایران با چشم خود خواهید دید که بچه ها به دنبال پدرشان میگردند ( سریال به دنبال پدر ) ، نترسید دور از ذهن نیست .

- شهوت ، کارهای قایمکی ، پول برداشن از جیب بابا ، پیچوندن مدرسه ، پارتی رفتن ، رابته جنسی نامشروع و .... همه لذت هایی هستند که آدمو قل قلک میدن و یک نوجوان در این شرایط اجتماعیی و اقتصادی به راحتی قلقلکش میگیره .

نکته آخر : خودمان کردیم و خودمان خواستیم ، که نعلت به خودمان .

........................... سخن کوتاه باد کرد .

بله درست میفرمایین شما چرا خودتونو معرفی نمیکنید

نسیم دوشنبه 3 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:02 ق.ظ

اخه گوزو تو فضول مردمی .تو که ادعات میشه فضول نباشو به حرفای مردم گوش نده.

اولن اینکه اینجانب گو...... نیستم دوم هم اینکه وقتی در تاکسی در ترافیک جانکاه نشسته ای خوب گوش میدهی به حرف مردم دیگر!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد