برای همه ورودیهای مهر ۸۹ دانشگاه

سلام بر دانشجویان ورودی مهر 89 دانشکده علوم تربیتی دانشگاه الزهرا 

 

دختران جوان 18-19 ساله ای که دانشگاه الزهرا را برای دانش جویی برگزیده اید،من را نمیشناسید اما بدانید که دوستدار شما هستم، 11 سال پیش من هم چون شما  دانشجوی این دانشگاه بودم،احوالتان چطور است؟خوشید؟خوشحالید؟ معلوم است که خوشحالید چرا که نه؟در یکی از دانشگاههای دولتی ایران پذیرفته و حالا دانشجو گشته اید؟ آری آری می دانم بعضی هاتان از خانواده دور و خوابگاهی شده اید،می دانم سخت است اما دلتنگی نکنید،خوابگاه هم عالمی دارد،مستقل می شوید،خانم تر می شوید،منعطف می شوید،و از همه مهمتر کسب تجربه می کنید!!! بله دلتنگ نباشید سرانجام دیر یا زود باید از پدر و مادرتان جدا شوید،و چه روزی بهتر از امروز؟  

 

به نظر میرسد که علوم انسانی را برگزیده اید و به این زمینه دانش علاقه مندید،پس از فرصت 4 ساله ای که چون باد میگذرد،خوب استفاده کنید،بله خوب استفاده کنید،شما 4 سال وقت دارید تا در حضور استادان دانشکده به بار بنشینید و میوه بدهید ،آخر الان شما شکوفه هستید،شکوفه های جوان و زیبا !  

 

نمی خواهم نصیحتتان کنم،سن و سالم به این کارها نمی آید،ولی خوب درس بخوانید،خیلی خوب ! به دنبال نمره نباشید،تمنا می کنم از استادتان نپرسید که آخر ترم چطور امتحان می گیرد؟ فرایند محور باشید، از طول ترم و کسب دانش لذت ببرید،نتیجه چندان هم مهم نیست !  

 

با روی گشاده به کلاس روید،به موقع به کلاس روید و از محضر استاد حظ ببرید که ما قدرشان ندانستیم،شما جای ما لذت ببرید ،دور هم بنشینید و با استادتان بیاموزید ،نپرسید منبع تدریس چه کتابی است؟کتابهای معتبر در زمینه موضوع درستان را بیابید ،موضوعات درس را قبل از آمدن به کلاس مطالعه کنید،و نه تنها از استادتان بلکه با استاد بیاموزید.  

 

ساعتهایتان را قبل از ورود به کلاس از مچ هاتان باز کنید، به ساعت ننگرید،آدامس نجوید، آخر کلاس حرمت دارد،کلاس جای نگاه کردن به ساعت،جویدن آدامس و خمیازه کشیدن نیست،کلاس بوی بهشت میدهد !   

 

آری تا می توانید درسهاتان را خوب بیاموزید، چرا که سالها بعد حسرت می خورید که چرا خوب نیاموختم چیزی را که امروز سر و کارم با آن است !   

 

تا می توانید کتاب بخوانید، نه فقط کتاب درسی، بلکه داستان،فلسفه،سیاست، در این مقطع 4 ساله بگذارید روحتان خوب پرورش یابد،با کتابخانه دانشگاه آشتی کنید،مجله ها را ورق بزنید،آری بین قفسه های دانشگاه اگر خوب بگردید وگوش بسپارید پچ پچ ما گذشتگان را می شنوید،خنده هامان ،زمزمه هامان ! آری کتابخانه خوب پاتوقی است ! قدرش بدانید.  

 

با دوستانتان بروید شهر را بگردید،4 سال زمان خوبی است تا تهران شناس شوید،فیلم ببینید،سینما بروید،تئاتر ببینید،نمایشگاه ها را از دست ندهید،آخر شما پایتخت نشینید ، خیلی ها آرزو دارند جای شما باشند.  

 

عزیزان من دانشجویی فراغت نیست زرنگ باشید و کار بیابید ،با کار هم پول در خواهید آورد،هم تجربه کسب می کنید،منظورم استخدام در شرکت نفت با سمت رئیس هیات مدیره نیست ها !!! کار دانشجویی بگیرید،کار عار نیست!  

 

راستی ورزش فراموشتان نشود ،دانشجوی خموده ،اخمو هم میشه ! پس صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید،از محوطه چمن خوابگاه و دانشگاه برای ورزش استفاده کنید تا صبح سرحال بروید سر کلاس،راستی صبحانه خوردن فراموش نشود،صبحانه بخورید تا بهتر بیاموزید.  

 

و اگر دلتان خواست گه گداری بر روی چمن های محوطه دانشگاه بنشینید،به آسمان آبی بالا سر بنگرید و یاد ما گذشتگان کنید.                      

             مریم 30شهریور 89

نظرات 1 + ارسال نظر
مروارید پنج‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:06 ق.ظ

سلام
من نه دانشجو ترم اولم نه دانشجو الزاهرا بودم
ولی حرفت به دلم نشست
قشنگ گفتی....
از نوشته هات خوشم اومد
موفق باشی

سلام ممنون شما هم موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد