منشور کوروش

منشور کوروش ظاهرا 4 ماهی به امانت از طرف موزه بریتانیا به موزه ملی ایران سپرده شده است،تا ایرانیان ببینند این سند افتخار را،سری بالا بگیرند و سپس تاسف خورند از اینکه چه بوده ایم و حال چه شده ایم؟!

موزه ملی ایران نبش خیابان سی تیر واقع شده است،مترو بهترین وسیله برای رسیدن به آنجاست،توصیه می کنم موبایل و دوربین عکاسی همراهتان نباشد،چرا که اگر همراهتان باشد ،پس از تهیه بلیط باید در صف طولانی تحویل این وسایل به امانتخانه بایستید،و سپس وارد موزه شوید،توصیه می کنم پس از ورود به موزه بلافاصله نروید طبقه دوم که منشور کوروش کبیر را ببینید ،چرا که پس از بازدید از منشور هدایت می شوید به بیرون از موزه،پس اول گشتی در موزه بزنید آثار هنری زیبا را ببینید ،لذت ببرید،سرتان را بالا بگیرید،لبخند بزنید و سپس بروید بالا و منشور کوروش را زیارت کنید.راستی موزه هر روز باز است حتی جمعه ها از 9 صبح تا 9 شب!  

 

همیشه که نباید به شما دوستان کتاب معرفی کنم آخر،این بار می خواهم بگویم بروید بستنی بخورید،بروید خیابان ملاصدرا، بستنی منصور! و بستنی خوشمزه ،خنک و شیرین بخورید و حظ ببرید از مزه اش و چند دقیقه ای بی خیال مرارت و غم دنیا شوید!   

 

چند روز پیش با یکی از دوستان رفتم دیدن کاخ سعدآباد،مجموعه کاخ موزه های سعدآباد شامل نگارخانه ها و موزه های بسیاری است که ما تنها فرصت کردیم از کاخ شاه که کاخ رضاشاه  و بعد از اون محمدرضا بود بازدید کنیم،بسیار زیبا بود،شکوه و عظمت زندگی شاهی نمایان بود،همه تالارها و اتاق ها را یک به یک دیدیم و ناگهان با دیدن یک اتاق که گویی اتاق نشیمن بوده و عصرها در آن مینشستند ، چای مینوشیدند وگپ میزدند، دلم خواست که شاهزاده بودم.شاهزاده ای زیبا که در ناز و نعمت زندگی می کند و عصرها در آن اتاق با پادشاه و ملکه چای مینوشد!!

 

 

مریم شاهزاده خیالی28 شهریور89

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد