خبرهای پاییزی

ما امسال یه کلاس اولی داریم که داره حروف الفبای فارسی رو یاد می گیره،برای آموختن این حروف باید جمله سازی رو هم یاد بگیره،در این راستا این کلاس اولی نازنین گاهی جمله هایی میسازه که خنده دار و یا عجیبه!!!جمله هایی که بی شباهت به هایکو که گونه ای شعر ژاپنیه نیست. مثل این جمله : داماد،سبد بود !!!!!!!  

 

تئاتر جن گیر با نویسندگی و کارگردانی کوروش نریمانی در سالن قشقایی تئاتر شهر  با دو اجرا در ساعات 5 و 7 بعدازظهر درحال نمایشه. داستان قصه زن و مرد خیاطیه که ناگهان با دو جن در منزلشان روبرو شده و داستان حول محور این اجنه و روابطشان با آدمیان می گردد، گاه در مثل می گوییم فلان چیز به عقل جن هم نمی رسد!!!  این زن و مرد خیاط نیز نمی دانند که اجنه چه خوابی برایشان دیده اند!!!! در این نمایش اجنه ، آدمیان را از موجوداتی شاد و سرزنده به مانکن هایی بدبخت با لبخند زورکی بدل می کنند!!!! تقریبا در بیشتر از نیمی از زمان نمایش خواهید خندید به حرف ها،حرکت ها و ادا و اصول های جنیان و آدمیان،نمایشی که برخلاف اتفاق های خنده دارش،پایانی گزنده و تلخ دارد.  

 

به پیشنهاد عموزاده ام،شروع به خواندن کتاب "مردی در تبعید ابدی"  نموده ام،کتابی که به روایت داستان زندگی ملاصدرا ،فیلسوف و حکیم نامدار ایرانی میپردازد،قلم نادر ابراهیمی در این روایت بی نظیر است! کتاب تمام شود مفصلتر درباره اش خواهم نوشت.  

 

این روزها مشغول دیدن سریالprison break هستم.بی نظیره!!!!!!پیشنهاد می کنم در شبهای دراز پاییز و زمستان با دیدنش سرگرم بشید!!!!  

 

فکر می کنم سال پیش بود،که خوندن مثنوی مولانا رو شروع کردم،و هفته گذشته خواندنش به اتمام رسید و من آرزو می کنم به زودی به قونیه و زیارت آرامگاه این عارف نازنین بروم،و در کنار مقبره اش این اشعار شیوا را بخوانم:

گرگ درنده است نفس بدیقین           چه بهانه مینهی بر هر قرین

در ضلالت هست صد کل را کله          نفس زشت کفرناک پر سفه

زین سبب می گویم ای بنده فقیر        سلسله از گردن سگ برمگیر

گرمعلم گشت این سگ هم سگست باش ذلت نفسه کو بد رگست   

 

مثنوی-دفتر ششم

 

مریم8آذر88

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد