شش و بش!

من به خواهرزاده ها و برادرزاده ام میگم جوجه ! آخه همشون مثل جوجه کوچولو، ناز و بامزه هستن! چند روز پیش کنارشون بودم و داشتم سرگرمشون میکردم.بهشون گفتم :    " بلدین چشمک بزنید؟ " یکیشون شروع کرد به باز و بسته کردن جفت چشماش! اون یکی،دستشو گذاشت رو یه چشمش و چشم دیگشو باز و بسته کرد!! خلاصه دردسرتون ندم، هیچ کدومشون بلد نبودن چشمک بزنند و چشمک زدنشون شد مایه خنده من و خودشون!همون موقع بود که یادم اومد به بچه گی های خودم،به نوجوونی هام.یادم میاد من هم وقتی بچه بودم،انجام بعضی کارها برام فوق العاده مهم بود،اونقدر که براش وقت میذاشتم و تمرین میکردم،یکی از اون کارها ،چشمک زدن بود،نمی دونید چقدر تمرین کردم تا سرانجام تونستم چشمک بزنم،وقتی به این فتح بزرگ نائل شدم ، مدام جلوی آینه می ایستادم و به خودم چشمک میزدم،یادم میاد یه بار هم به پسر همسایمون که خیلی دوستش داشتم،چشمک زدم و کلی مشعوف بودم از اینکه منم میتونم چشمک بزنم!! ابرو بالا انداختن هم هنر دیگری بود که در آن دوران تلاش می کردم که بیاموزم، یادمه یکی از همکلاسی هام که بلد بود ابرو بالا بندازه،همیشه به ما پز میداد و برامون ابرو بالا می انداخت! تا اینکه من هم با کلی تمرین ،تونستم یه ابرومو بالا بندازم و چه شادمان شده بودم!! همون روزها بود که برای بابام ابرو بالا انداختم،بابا جان هم دعوام کرد و گفت: "این کارا چیه؟ مگه دختر ابرو بالا میندازه؟" من هم در دلم(در ذهنم) در جوابش گفتم:" خبر نداری به پسر همسایه چشمک هم زده ام!!!! سوت زدن،آدامس باد کردن،و بشکن زدن هم از کارهایی بود که در کودکی و نوجوانی سخت با همسالان در آموختنش رقابت می کردیم تا سرانجام آموختیمش.یادم می آید 14-15 ساله بودم که ازتماشای بابا جان که تخته نرد بازی می کرد،این بازیو آموختم ،انقدر خوشم اومده بود که با خواهرم که او هم تازه این بازی رو آموخته بود،ساعت ها نشستیم و تخته نرد بازی کردیم(جفت شش!شش و بش!)بابا جان دو روز دندان بر روی جگر گذاشت،روز سوم،دعوایمان کرد،آن هم چه دعوایی!!گفت: " آخه مگه دختر تخته بازی میکنه؟؟؟این کار مردونس،در شان خانم هایی مثل شما نیست." "  ودیگر از آن روز تخته بازی نکردیم،و شدیم همان خانم هایی که پدر جان تعریفش را برایمان کرده بود،دخترهایی که چشمک نمی زنند،تخته نرد بازی نمی کنند،ابرو بالا نمی اندازن!سوت هم نمی زنند.در یک کلام خانمی شدیم برای خودمان!! اما من شک ندارم که اگر دختری داشته باشم، او می تواند،تخته نرد بازی کند،ابرو بالا بیندازد،چشمک بزند وگاهی  هم سوت !! در حالی که هیچ از خانمیش کم نخواهد شد!

مریم14 تیر88

نظرات 6 + ارسال نظر
امیر یکشنبه 14 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 09:09 ب.ظ http://www.linkz.parsiblog.com

برای قرار دادن نام وبلاگ خود در لیست وبلاگ های تحت حمایت ما و برای تبلیغ و بالا بردن میزان بازدید از وبلاگ شما در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

راد یکشنبه 14 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 09:13 ب.ظ http://www.mar.blogsky.com/

یلام مریم جان
وبلاگ جالبی داری
وقت کردی یه سری به مابزن
http://www.mar.blogsky.com/

ویداوست یکشنبه 14 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 09:23 ب.ظ http://www.vidavest.com


مستند بارداری محصول کانال Discovery
این برنامه جذاب که محصول کانال DISCOVERY می باشد بینندگان را از لحظه شروع برنامه یعنی لحظه آغاز حاملگی تا تولد با خود همراه می کند. مستند pregnancy guide با استفاده از تصویربرداری پیشرفته وتصویر سازی کامپیوتری تمامی مراحل رشد جنین و تغییراتی که در مادر آبستن در طول حاملگی رخ می دهد را به تصویر کشیده و همچنین یک رویان شناس و متخصص مامایی و زنان و زایمان از دانشگاه پزشکی Georgetown گزارش فرآیند بالینی تولد و انجام جراحی مادر آبستن را انجام می دهد. این برنامه در نهایت با نمایش دو متد تولد یعنی تولد طبیعی و تولد همراه با جراحی به پایان می رسد.

این مستند بی نظیر به دلیل درخواست بینندگان تا به حال چندین بار در کانال Discovery نشان داده شده است.
برای خرید این مستند بی نظیر و جالب به وب سایت ویداوست مراجعه کنید :

http://www.vidavest.com



آموزش کامل SEO ( افزایش رتبه سایت و یا وبلاگ تان در موتور های جستجو )

در این مجموعه آموزشی با روش های مختلف قراردادن وب سایت تان در رتبه اول موتور های جستجوی دنیا آشنا شده و سپس نحوه تثبیت رتبه خود برای همیشه در این موتور های جستجو را بررسی خواهیم کرد. این مجموعه شامل بیش از 20 ساعت فیلم آموزشی SEO می باشد که توسط یکی از متخصصین SEO در یکی از وب سایت های عضو گیری SEO به نام BradCallen ارایه شده است. تمامی دروس به صورت تصویری بوده و گام به گام و بصورت تفضیلی به مباحث پرداخته شده است.

بر اساس ادعای تهیه کنندگان این فیلم آموزشی، بعد از گذراندن تمامی دوره های آموزشی این مجموعه در مدت کوتاهی قادر به بدست آوردن درآمد و یا محبوبیت قابل توجه از طریق ترافیکی که توسط موتور های جستجو ایجاد شده است، خواهید بود.

مهمترین نکته قابل ذکر در مورد این مجموعه آموزشی این است که برای همیشه رتبه اول موتور های جستجو را در اختیار خود خواهید گرفت.

برای خرید این مجموعه بی نظیر به وب سایت ویداوست مراجعه کنید :
http://www.vidavest.com


راز پیش بینی آینده و ایجاد آینده تان در دستان شماست

دکتر رابرت کیوساکی با الهام گرفتن از دکتر باکمینیستر بینش بی انتهای شما را در مورد آینده هدایت می کند. ایشان مشاور ارشد اقتصاد دانان بزرگی چون ادوارد گریفین نویسنده کتاب "مخلوقی از جزیره جکل" و ریچارد دانکن نویسنده کتاب "بحران دلار" هستند.رابرت مشوق اصلی آموزش نحوه رونق و آینده پول می باشد. در طول این مشجاره به طور زنده نظریه ریچارد دانکن و ادوارد گریفین را که رابرت از طریق تلکنفرانس با آنها در ارتباط است، خواهید شنید.

در این مجموعه استراتژی های مختلف، پیش بینی آینده و تغییر زندگی تان را با چشمان خود خواهید کرد.

در طول این مشاجره انتظار می رود تا آیتم های زیر فراگرفته شود :

1- چگونگی پیش بینی آینده از طریق بهره گیری از چرخه ها و رویداد های گذشته
2- اهمیت مکانیزم ماندریک و استفاده از آن
3- طراحی آینده خود با استفاده از تکنیک PERT

بیش از 1000000 کپی از این مجموعه در کشور های خارجی به فروش رفته است و با این وجود باز هم تقاضای بسیاری وجود دارد و ماهانه چند ده هزار از آن فروخته می شود.

شما هم یکی از افراد موفق و میلیونر دنیا شوید



برای خرید این مجموعه بی نظیر به وب سایت ویداوست مراجعه کنید :
http://www.vidavest.com

آرش یکشنبه 14 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:35 ب.ظ

سلام دوست عزیزم.
وبلاگ قشنگی داری.
با تبادل لینک با سایت زاوبه موافقی؟
www.zavyeh.com
اگه موافقی من رو به اسم بهترین سایت ایرونی لینک کن و بعد خبرم کن.آدرس وبلگتم یادت نره.
اگه سایتم به هر دلیلی بسته بود اینم آدرس وبلگم:
www.arash-soft.blogsky.com
آرش مدیریت سایت زاویه
www.zavyeh.com

سپیده جمعه 19 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:23 ق.ظ http://gomshodedarkhial.blogsky.com

من هم اگه روزی دختری داشته باشم خیلی باید و نبایدهایی که باعث شد که اعتماد به نفسی رو که باید امروز داشته باشم رو نداشته باشم براش نمی‌گذارم

:)

میم چهارشنبه 24 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 11:12 ب.ظ http://mim-nevesht.persianblog.ir

پدر و مادر های ما هم داستانی دارن...
دختر من هم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد