از دست ندید!

دکتر صادق زیبا کلام استاد دانشگاه تهران کتابی در باره یکی از دانشجویانش نوشته که بسی خواندنی است.عنوان کتاب هست : "آذری غریب" خوندنش رو از دست ندید!!  

 

" آه باران" عنوان جدیدترین کار استاد آواز ایران، شجریان هست،مجموعه شنیدنی ایه از دست ندید!  

 

مامان بزرگم تعریف می کنه بچه که بوده یه آقایی معروف به "اصغر قاتل" بوده که بچه ها و زنها رو می کشته و به همین خاطر مامان مادر بزرگم بهشون اجازه نمی داده تو کوچه بازی کنند! تعریف می کنه که اون موقع ها قاتلو میبردن چهارراه گلوبندک و در اونجا طناب اعدام رو به گردن قاتل مینداختن و از اونجا میبردنش میدون اعدام!! فکر کنم علت نامگذاری اون چهار راه به چهارراه گلوبندک هم همین مسئله بوده! من به این نتیجه رسیدم که وقتی با یه پیرزن صحبت می کنی ،همراه میشی و به خاطرات و سخنهاش گوش فرا میدی،اون پیرزن کلی حالش خوب میشه،بیماریهاش یادش میره و کلا سرحال میشه.من این حالتو در مادربزرگ خودم دیدم! وقتی پای حرفاش میشینیم، زود زود بهش سر میزنیم، و از تنهایی درش میاریم ،سالم تر هست . فکر کنم ارتباط معناداری بین تنهایی و ابتلا به بیماری ها وجود داشته باشه !! پس تنهاشون نذارید. این همراهی رو از دست ندید!!

مریم 13 اردیبهشت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد