بیکاری!

برای عمو زاده عزیزم،همو که بیکاری و خانه نشینی سخت او را رنجور و ضعیف کرده است !  

 

دیروز که آنطور غمین و رنجور آمدی خانه مان ،تعجب کردم!به خودم گفتم :چرا انقدر لاغر شده است؟نشستی و برایم گفتی درد دلت را و چه اشکی میریختی وقتی از بیکاری میگفتی و اینکه 6 ماه است از این شرکت به آن شرکت میروی ولی هیچ نمی یابی،گفتی خانه نشینی افسرده ات کرده است.بله از ظاهرت هم پیدا بود،لاغر شده بودی! و چرا اینطور اشک میریختی؟گفتی دیگر تاب نمی آوری این وعده های سر خرمن را ! از آن روزها گفتی که با اشتیاق بر روی پایان نامه فوق لیسانست کار میکردی!به امید روزهایی بهتر،به امید شاغل شدن و کسب در آمد. گفتی و گفتی ! من هم گفتم ! گفتم برایت تا کمی تسکین یابی. گفتم که من هم با مدرک فوق لیسانس 14 ماه بیکار بودم.من هم تک تک لحظه هایی که تو تجربه شان میکنی را تجربه کرده ام و گفتم تا ناامید نباشی، آری من هم درد بیکاری را چشیده ام و میدانم چه سان سخت است این خانه نشینی و چه سان فرساینده!!!میدانم تو هم سرانجام کار خواهی یافت و تو هم روزی از این خانه نشینی در می آیی.پس صبور باش!آه از امید و صبوری برای تو میگویم ولی اوضاع ما شاغلین هم آنچنان تعریفی ندارد.میدانی به چه می اندیشم؟ به اینکه اول سال نو، قرارداد تعدادی از همکارانمان تمدید نشد و بیکار شدن!!! متاهل بودند و من نمیدانم تا دوباره کاری بیابند چه طور از پس خرج های سنگین زندگی بر می آیند!!!به این می اندیشم که اگر مرا از کار به هر دلیلی بیکار کنند،چطور میتوانم از پس قسط ماشین،قسط بیمه،قسط صندوق قرض الحسنه و............... بربیایم؟؟عموزاده عزیزم زندگی ما جوانان ایران، دربیم و امید میگذرد و همواره ترس از بیکاری و ترس از خرج و مخارج زندگی در پس ذهنمان است،نه امنیت شغلی داریم و نه امنیت روانی و فکری ! آری عزیزم من و تو هر دو دل نگرانیم ،فقط دغدغه هایمان فرق میکند.دیگر آنطور اشک نریزی ها!  

                                                                             مریم19 فروردین88

نظرات 7 + ارسال نظر
مهدی چهارشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 01:27 ب.ظ http://www.30o.ir

سلام،
سال نو را به شما تبریک می گم... بلاگ خیلی، خیلی جالبی دارید.
اگر دوست داری از امکانات بیشتری استفاده کنید، از تکنولوژی روز در بلاگ خود بهره برید و آن را به سایت تبدیل کنید، به سایت زیر مراجعه کنید.
http://www.30o.ir
این سایت به غیر از امکانات پایه، امکاناتی از قبیل نظرسنجی برای مطالب، ارزیابی مطالب، عضویت برای سایت خویش، گالری تصاویر، آپلود فایل، ایجاد شناسنامه برای کاربران، صندوق پیام در به مانند GMail برای ارتباط بین کاربران، شمارنده‌ای در قدرت GoogleAnalytics و انجمن گفتگو را به رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.
از اینکه یک بار از این سیستم استفاده می‌کنید، ممنون.
موفق باشی...

ماهی تنها چهارشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 01:36 ب.ظ http://onlyabadan.blogsky.com/

سلام خوبی مریم جان راستشو بخوای وقت نکردم نوشته شما در مورد عمو زادتونو بخونم ولی بر می گردم حتما می خونم چون الان سر کار هستم خوشحال می شم به منم سری بزنی
منتظرتونم خدانگهدار

سلام چشم سر می زنم :)

سپیده چهارشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 02:47 ب.ظ http://gomshodedarkhial.blogsky.com

اینجا ایرانه عزیز...
جدی گاهی فکر می‌کنم چرا مایی که این همه عمرمون رو گذاشتیم و درس خوندیم باز باید اینقدر دغدغه داشته باشیم واسه چندرغاز پول و ... اما کسانی هستند دور و برمون که با چهار کلاس سواد...
اینجا هیچی متناسب با زحمت آدم نیست...

دقیقا درسته اینجا ایرانه!

فرنوش چهارشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 09:58 ب.ظ http://www.ehsasat.com

سلام .فرنوش هستم از وبسایت احساسات دات کام ! اگه عزیزی رو دارین که می خواین صداتونو به گوشش برسونید بیاید سایت ما . در ضمن می تونید به گمشده هاتون از سایت ما پیام بدین . برای وبلاگتون هم ابزار های جدید و بی همتا آماده کردیم . قربان شما - فرنوش

سلام.

مینو پنج‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:37 ق.ظ http://mlbhtb.blogfa.com

سلام مریم بانو. متشکرم به خاطر لطفت و اینکه به فکر من هستی.فقط برایم دعا کن که خدا کمکم کنه این روزهای سخت را تحمل کنم.
بازم مرسی.بوس بوس.

سلام عزیزم.خواهش می کنم.به لطف خدا امیدوار باش.

مرجان(پاک نویس) پنج‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 02:45 ب.ظ http://coral2.blogfa.com

حق با توئه...
خیلی از جوونای ما واقعا؛ تو ایران تلف می شن!

بله همینطوره!

میلاد یکشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 02:54 ب.ظ http://semkeshebargh.blogsky.com/

میلاد
شما وبلاگ خوبی دارین
امکانش هست با هم یک وبلاگ مشترک در زمینه بازاریابی داشته باشیم

سلام.فکر نمی کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد