بیکاری؟!

رادیو مدام آهنگ های انقلابی پخش می کند.30سال از انقلاب گذشته.آمار بیکاری بالاست. آینده شغلی ؟!؟ نمی دانم. شرکت ما در حال جذب نیروی انسانی برای یکی از واحدها است.جوانان جویای کار با دلشوره ، اضطراب و امید برای مصاحبه آمده اند.امروز یکیشان را در راهرو دیدم ،در حالی که با حسرت به من نگاه می کرد.حتما پیش خود فکر می کرده:" خوشا به حالش چه جای خوبی کار می کند" دلم برایش سوخت ، برای نگاهش و برای حسرتش. بیکاری غوغا می کند و تنها عده کمی شانس پیدا کردن کار را دارند و چه راحت با یک مصاحبه نهایت 30 دقیقه ای درباره یک آدم قضاوت می شود،و با پذیرفته شدن یا نشدن در مصاحبه راه زندگی او عوض می شود!! به خوبی میدانم بیکاری چه طور مثل خوره روح را می آزارد، بیکاری تنها بیکاری نیست!! بیکاری یعنی رخوت،  افسردگی ، بی پولی ، ناامیدی ، فقر و ...... بارها دیده ام مردان بیچاره ای را که صبحها سر بعضی از چهارراه ها نشسته اند منتظر!! تا کسی بیاید و آنها را ببرد برای کارگری در ساختمانها ، برای حمالی! برای بیگاری ! و نمی دانید دلم چه ریش می شود وقتی می بینم که چه سان می دوند به سوی ماشینی که آمده تا کارگر انتخاب کند.چطور میدوند تا زودتر انتخاب شوند و بیشتر دلتنگ می شوم وقتی می بینم قوی ترها و درشت ترها را برای کارگری انتخاب می کنند و دلم برای آن مرد ضعیف بی پول لاغر که برای کارگری سر ساختمان هم انتخاب نمی شود، می سوزد و یاد داروین و تنازع برای بقاء میفتم و می دانم شب، خیلی از آن مردها به زاغه ای می روند که اسمش را خانه نهاده اند و دختر بچه شان نمی فهمد که بابا آمد، اما با نان نیامد، بابا با جیب خالی آمد !!! دوباره صدای سرودهای انقلابی را از رادیو می شنوم.قرار است رئیس جمهور فردا (22 بهمن) از دستاوردهای انقلاب صحبت کند.

مریم21 بهمن 87

نظرات 6 + ارسال نظر
وحید دوشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 01:49 ب.ظ http://www.cdonline.info/webmasters

سلام دوست عزیز خرسندم به اطلاع برسانم سیستم کلیکی شرکت ما از 2 روز پیش راه اندازی شد

در همین ابتدای کار 3 وب سایت بزرگ ایرانی و25 وب سایت دیگر همکاری خود را با ما اغاز کردند که این افتخار و اعتبار ماست

برای نمونه سایت های زیر را ببینید :


1.www.cmesle.com

مرجع دانلود فیلم و بازی

2.www.pclord.ir

مرجع دانلود اهنگ عاشقانه

3.www.dir-link.com
بزرگترین وب دایرکتوری وب سایت ها

شما نیز با پیوستن به جمع ما کسب درامد کنید

در صورت داشتن هر گونه سوال با ای دی زیر تماس بگیرید

info_cdonline

ادرس سیستم کلیکی ما

www.cdonline.info/webmasters

علی دوشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 02:26 ب.ظ

سلام دوست من
مزاحم شدم بپرسم براتون امکان داره که نظرتون رو در مورد متن های وبلاگ ذیل بدونم؟
پیشاپیش ممنون از زمانت
www.seeyourinside.blogsky.com

روانپزشک نیمه دیوانه سه‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 01:22 ب.ظ http://m

ای بابا دست رو دلمون نذار.....

:)

محمد سه‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 07:53 ب.ظ

دلم میسوزه که نتونستیم خوبی ها رو درک کنیم .من یه سوال از امسال شما ها دارم انقلاب ایران ارمان هاش بینقص بود واین روزگار امروز است چه حکومتی به درد ما ایرانی های ....میخوره من از شما میپرسم؟تو این ۳۰ سال شما کاری برای بهبود جامعه کردید؟الان اگر به شما بگن ۴ماه حقوقتون رو نمیدیم تا برای اون بی کارهای کنار خیابون کار درست کنیم موافقت می کنید؟محال است.نمیخوام جواب بدید چون میدونم چی میگید

سلام و احترام.من با اصل انقلاب مشکلی ندارم.چون معتقد به دموکراسی هستم و حکومت پادشاهی رو قبول ندارم .اما نتیجه انقلاب میتونست خیلی بهتر از چیزی باشه که الان هست!!ما میتونستیم بهتر از این زندگی کنیم.روش ۴ ماه حقوق ندادن هم احمقانه ترین روش برای خلق کار و ایجاد شغله آقای محترم.امثال هم با این ث هست نه اون طور که شما نوشتید(امسال!!!) !!!!!

یک بنده ی خدا چهارشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 09:19 ق.ظ http://harjmarj.blogsky.com

ســــــــــــــــــــــــــــــلام مریم خانوم
زود برگشتما !!!! :)))))))))
از دستم راحت نمی شید چه کنم دیگه دیوونم ... خدا رو شکر با فراغ بال اومدم ... خوشحالم ... ممنونم که یادم بودی دوست جونم

سلامممممممممممم خیلی خوشحالم که اومدی جات خیلی خالی بود خانم!

حاج تبسم چهارشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 09:51 ق.ظ http://tabassom0093.blogspot.com/

سلام وبلاگ ضایعی هست
خسته نباشید

:)))

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد